Έχει γραφτεί από Ε. Κουβαράκη, Μ. Δημοπούλου, Α. Ροδόλφου
Τετάρτη,18 Ιουνίου 2008
Το θέμα επιλέχθηκε με σκοπό να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά την ανάγκη μείωσης του όγκου των απορριμμάτων, ένα πρόβλημα στο οποίο η ανακύκλωση μπορεί να βοηθήσει πολύ. Αφορμή στάθηκε η σχεδιαζόμενη από την Πολιτεία ίδρυση ΧΥΤΑ στην περιοχή της Κερατέας.
Το 15μελές Συμβούλιο του Γυμνασίου μας, τοποθέτησε σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας χωριστούς κάδους για τα ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα απορρίμματα.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να συντάξει ερωτηματολόγιο για να ελεγχθούν οι γνώσεις και οι στάσεις των μαθητών (δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου) σχετικά με την ανακύκλωση.
Τελικά, από την σύμπτυξη των ερωτηματολογίων προέκυψε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού κυρίως τύπου, το οποίο οι ομάδες μας μοίρασαν σε 124 μαθητές δημοτικού, 57 μαθητές γυμνασίου και 61 μαθητές λυκείου.
Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας, τα επεξεργαστήκαμε με στατιστικό πρόγραμμα (Excel) και παρουσιάστηκαν με μορφή διαγραμμάτων στην τελική παρουσίαση του προγράμματος που έγινε την Τρίτη 13.05.08 στο χώρο του σχολείου μας.
Συνοπτικά, η έρευνα έδειξε αρκετά καλή γνώση σχετικά με τα υλικά που ανακυκλώνονται, για το τι πρέπει να κάνουμε εμείς για να γίνει σωστά η διαδικασία, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που εξετάσαμε. Σχετικά όμως με τη στάση που τηρούσαν τα παιδιά σε θέματα ανακύκλωσης, διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά του δημοτικού ήταν σαφώς πιο ευαισθητοποιημένα από τα παιδιά του γυμνασίου και αυτά με τη σειρά τους περισσότερο από τα παιδιά του λυκείου. Τα παιδιά του δημοτικού φάνηκε να ανακυκλώνουν τις συσκευασίες σε μεγαλύτερο ποσοστό και να προσπαθούν επίσης να επηρεάσουν την οικογένειά τους θετικά σε σχέση με την ανακύκλωση.
Τέλος, τα παιδιά έκαναν τις δικές τους προτάσεις σχετικά με το τι μπορεί να γίνει για να έχουμε αποτελεσματικότερη ανακύκλωση στην περιοχή μας.
Κουβαράκη Ελισάβετ (ΠΕ04.04),
Δημοπούλου Ανδρομάχη (ΠΕ08),
Ροδόλφου Αναστασία (ΠΕ02)
Τάξη Α: Αδάμης, Ασπιώτη, Βλάχος, Δημητρίου, Καϊμακτσή, Ζούλια, Ζώτο, Ισούφη, Κούτση, Μανιάτης, Μέγγουλης, Λιακόπουλος, Παπαδοπούλου, Πέτση, Νικολάου, Τσοπάνη, Πολύζος, Σίνη, Σωφρόνη, Τερβόλι, Τράικο, Σκούφου, Φλυτζάνη, Ρώμας.
Τάξη Β: Ιτζόβ, Κολιαδήμα, Κρίκου, Μαγγανά, Μέξης, Μιχάλη, Λιέπουρης, Νικολοπούλου, Στουραϊτης, Σωφρόνης, Ρώμα, Ρουμπάνη, Φίλιππας, Χαλκιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου